1 Nisan 2015 Çarşamba

Twitter 'da Takipçi Arttırma Yolları Nelerdir

Twitter 'da  Takipçi Arttırma Yolları Nelerdir
       Evet bu yazımda sosyal medya denince akla gelen ilk isimlerden biri olan twitter da takipçi sayısının nasıl artırılabileceğinden bahsedeceğim. Sizinde aklınıza, hemen kısa yoldan artıracak olan yöntemler var mıdır sorusu gelmiştir. Evet bu konuda da gerek karşılıklı takip siteleri olsun, (genelde bu sitelerde para ödemiyorsanız takip ettiğinizin kişi sayısının en iyi ihtimalle yarısı kadar takipçiniz olur ve bu takipçiler de pek sadık oldukları söylenemez) gerekse aynı sitelerden parayla satın alma olsun çeşitli enstrüman mevcut. Daha bireysel anlamda ise takip edeni takip ederim girişimleri bulunmaktadır. Bu tarz yöntemler sizi takipçi sayınızı sayısal anlamda  arttırsa da, gerçek anlamda sizi takip ettikleri söylenemez. Çünkü bu yöntemle sizi takip etmiş bir kişinin takip ettiği kişi sayısı binlerden oluşmaktadır.
Bu tarz bir takipçinin ana sayfasını varın siz düşünün. Eğer bu tarz bir yöntem için bu yazıyı okuyorsanız okumayı bırakabilirsiniz. Çünkü ben daha doğal ve olaması gereken anlamda bazı taktiksel tüyo ve fikirlerden bahsedeceğim. Öncelikle hesabınızı açmadan önce ileride popüler olmanızı sağlayacak twitlerin ana konusunu belirlemeniz gerekmektedir. Bu konu iyi olduğunuzu düşündüğünüz bir konu olabilir veya sadece kişisel bir sayfa olmasına da karar verebilirsiniz. Seçtiğiniz konuyla alakalı çarpıcı, kısa, kolay akılda kalıcı bir isim belirlemek ikinci adımınız olabilir. Konu ve isim tamamsa artık profil fotoğrafımızı seçebiliriz. Profil fotoğrafını seçerken dikkat ermemiz gereken unsur, profil fotoğrafının küçük olduğunu öz önüne alarak, seçimimizi uzak çekim fotoğraflardan ziyade daha anlaşılabilir olan yakın çekim bir fotoğraftan yana belirlemek olacaktır. Örneğin bir vücut resminden ziyade bir kafa resmi, twit okunurken anlaşılması bağlamında daha etkili olacaktır. Twitterın yeni olanaklarından olan kapak fotoğrafında uzak çekim fotoğraflar kullanabilirsiniz. Kapak ve profil de sonra konunuza uygun teme seçimini yapmanız gerekmektedir. Eğer futbol konulu bir hesap açacaksanız tema arka plan resminin  bir ayıcık olmasına hiç gerek yoktur. Bütün bu görseller herhangi bir twitinizi görüp profilinize tıklayan biri için ilk saniyelik etkiyi yapacak olan unsurlardır. Görselden sonra muhtemelen bakacağı kısım son iki twitinizden sonra hakkında kısmıdır. Hakkında kısmı birçok kişinin atladığı ama takip etme kararında üçüncü sırada olan önemli bir kısımdır. Bu kısım için tavsiyeler ise kısaca kendinizden ve konunuzla alakalı kısa bir yazı olmasıdır. Yazınızın samimi ve özgün olması gerekmektedir. Örneğin, "en iyi ve komik twitler için takipte  kalın " gibi bir satıcı edasıyla olmamalıdır. Bunun yerine konunuzun yine futbol olduğu varsayımıyla "iyi futbolcu değilim o yüzde futbol yorumcusu oldum" gibi içinde mizah olan özgün bir şey olması gerekmektedir.Tüm bunlardan sonra asıl iş, insanları nasıl kendimize çekeceğimizdir. Bunun için tek silahımız elbetteki atacağımız twitler olacaktır. Bu konuda, bir hafta boyunca milyonlarca tweet inceleyip, müşterilerine doğru sosyal medya yönetimi konusunda tavsiyeler veren  Londra merkezli PeerIndex adlı firmanın kurucusu Aktör David Schneider'a kulak vermek daha yaralı olacaktır.Schneider, "En iyi tweetlerinizde şunlardan en az bir tanesinin bulunması gerekiyor: bilgi, içerik ve mizah" diyor."Eğer bunların üçü de varsa, o zaman bu tweetiniz en çok paylaşılanlardan biri olur.""Bilgi, insanların sahip olmak istediği bir şey. İçerik, 'sizi sahne arkasına taşıyorum' algısı yaratır, mizah da mizahtır."Tweetlerde kullanılan dilin de önemli olduğunu düşünen Schneider, "başarılı görülen kullanıcıların, tweetlerini de yakın bir arkadaşlarına e-posta atar gibi yazdıklarını" söylüyor.Sosyal medya uzmanı David Levin de Twitter kullanıcılarına şu tavsiyelerde bulunuyor:Tweetlerinizi kısa tutu. Gerçekten ihtiyacınız yoksa, 140 karakterin hepsini kullanmak mecburiyetinde olduğunuz hissine kapılmayın. Araştırmalar, kullanıcıların daha kısa ve sevimli tweetleri tercih ettiğini gösteriyor.Sürekliliği sağlayın. Haftalık Twitter bilmeceleri, soruları veya aylık Twitter röportajları veya 'cuma tüyoları' gibi devamlılık yaratan hesaplardan biri olun.@ işaretini doğru kullanın. '@' işaretiyle başlayan tweetlerin yalnızca o kişi ve o kişiyle ortak takipçileriniz tarafından görüldüğünü unutmayın.# işaretini gereğinden fazla kullanmayın. Bu işaret doğru kullanıldığı zaman önemli olabilir fakat gereğinden fazla kullanıldığındaysa anlamsız ve rahatsız edici hale de dönüşebilir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder